УДК 371.1.07:371.113.4
ББК 74.202.6
Рекомендовано до друку методичною
радою центру методичної та соціально-психологічної служби управління освіти
Кіровоградської міської ради (протокол від 15.04.2013 р. № 3)
Краснова Л. С. Моделювання відкритої
соціально-педагогічної системи «Школа майбутнього»: теорія і практика /
Л. С. Краснова. – Кіровоград : ЦМСПС, 2013. – 34 с.: іл.
Рецензенти:
Костенко Л.Д., начальник управління освіти
Кіровоградської міської ради, кандидат педагогічних наук;
Пахолівецька М.В., директор центру
методичної та соціально-психологічної служби управління освіти Кіровоградської
міської ради, заслужений учитель України.
Відповідальна за випуск: Пахолівецька М.В.
Висвітлюються концептуальні засади, хід та результати
дослідно-експериментальної роботи за темою «Моделювання відкритої соціально-педагогічної
системи «Школа майбутнього» у місті Кіровограді. Для керівників навчальних
закладів, методистів, педагогічних та науково-педагогічних працівників. © ЦМСПС, 2013
ЗМІСТ
Вступ……………………………………………………..
Концептуальні
засади дослідно-експериментальної роботи «Моделювання відкритої
соціально-педагогічної системи «Школа майбутнього»………….
Модель
соціально-педагогічної системи «Школа майбутнього»…………………………………………….
Хід та результати
експерименту. Модернізація навчально-виховного процесу та системи методичної
роботи…………………………………………………….
Список
використаних джерел…………………………..
Додатки:
Додаток 1. Схема
моделі «Школи майбутнього»……...
Додаток 2. Схема
концептуальної моделі закладу…….
Додаток 3. Центри
особистісного розвитку……………
ВСТУП
Сучасний етап розвитку середньої освіти
в Україні характеризується інтенсивними пошуками нового в теорії й практиці
навчання та виховання, активним упровадженням нових освітніх технологій,
оригінальних педагогічних ідей, освітніх моделей тощо. Як наслідок, змінюється
зміст освіти, що призводить до новоутворень у цілісній системі навчання і
виховання. Інноваційний шлях розвитку суспільства можна забезпечити лише сформувавши
покоління людей, які і мислять, і діють по-інноваційному.
У сучасних умовах гуманізації,
демократизації, гуманітаризації навчання та виховання неможливо спиратись на
консервативні підходи до середньої освіти. З огляду на це постає питання про створення
нових моделей шкіл, які б задовольняли вимоги суспільства і держави в систематичному
проведенні науково-дослідної роботи, спрямованої на удосконалення освітньої
системи.
Історично дослідження велися в
експериментальних закладах освіти, елітних школах, «школах грамоти», ліцеях,
гімназіях, дослідних станціях, дослідно – виховних закладах тощо. У сучасних
умовах для проведення експериментально – дослідної роботи створюються
експериментально – педагогічні майданчики. Однак вони недостатньо забезпечують
належні умови для проведення наукових експериментів, і тому виникла потреба у
створенні та науковому обґрунтуванні діяльності шкіл, які б поєднували дослідну
роботу з практикою навчання та виховання.
Нині в Україні функціонують різні
моделі інноваційних навчальних закладів – школи здоров’я, школа радості, школи
життєвого успіху, школи духовного здоров’я, школи толерантності та інші.
Важливим кроком на шляху розбудови
освітнього простору є створення інноваційної моделі навчального закладу «Школа
майбутнього», головним завданням якого є розвиток, творча самореалізація
кожного учня і вчителя; виховання молодих людей, здатних ефективно працювати й
навчатися протягом усього життя, розвивати й зміцнювати демократичну правову
державу Україна як невід’ємну складову світової спільноти.
Державна цільова соціальна програма
«Школа майбутнього» спрямована на удосконалення якості і доступності освіти, що
потребує прискореного інноваційного розвитку, який ґрунтується на прогресивних
світових освітніх тенденціях, сучасних навчальних технологіях та забезпечує
цілеспрямований навчально-виховний процес, що відповідає соціальному запиту на
освітні послуги від батьків, учнів та вчителів і дає змогу вільно розвивати
здібності й таланти.
Визначальною ознакою пошуку моделі
«Школа майбутнього» є вибір найдоцільніших педагогічних інновацій у створенні
новітнього навчального закладу, що буде своєрідним еталоном організації
навчально-виховного процесу. Забезпечення педагогічного процесу повинно бути
концептуально-методологічним та інформаційно – програмним, що ґрунтується на
принципах комплексності, інтегративності, системності, технологічності.
На вирішення цих завдань спрямований
проект «Школа майбутнього», який передбачає інтерактивний, структурно-функціональний,
діяльнісний підходи до навчання і виховання, індивідуалізацію навчання та
забезпечить створення умов для становлення і розвитку творчого потенціалу учня,
соціальної успішності випускників на основі інтеграції, гуманізації змісту
освіти.
Дослідно-експериментальна робота «Моделювання
відкритої соціально-педагогічної системи «Школа майбутнього» створила умови для
забезпечення рівних можливостей до здобуття якісної освіти, сприяла
реконструкції матеріально-технічної бази закладу та створенню системи
впровадження інформаційних, здоров’язберігаючих та інтерактивних педагогічних технологій.
Розроблено науково-методичне забезпечення виявлення та розвитку творчої
особистості учнів, допрофільного, профільного й дистанційного навчання. Був
сформований інформаційно-освітній простір для підвищення навчального рівня
учнів та професійного рівня педагогів.
Краснова Л. С. Моделювання відкритої
соціально-педагогічної системи «Школа майбутнього»: теорія і практика /
Л. С. Краснова. – Кіровоград : ЦМСПС, 2013. – 34 с.: іл. Текст брошури: /krasnova_l.s-1.doc
|