Четвер, 26.04.2018, 14:09
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [5]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 27
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Любов Краснова, директор ГНТН м.Кіровограда
Головна » Файли » Мої файли

Методична робота в гімназії
11.12.2013, 00:30

Методична робота педагогів гімназії

Особливістю методичної роботи гімназії те, що вся робота з педагогами протягом чотирьох років була підпорядкована єдиній проблемі: «Розвиток відкритої соціально-педагогічної системи «Школа майбутнього» і спланована на діагностичній основі з урахуванням проблем сьогодення та рівня сформованості дидактичних умінь педагогів.

Навчально-виховний процес спрямований на здібності, схильності потреби і життєві плани кожного з вихованців, прагнення до створення необхідних умов для реалізації варіативної освіти в межах одного навчального закладу.

По-перше, навчально-виховний процес перебудований так, щоб у ньому багато часу займало не пасивне сприймання навчальної інформації в умовах „словесно-сидячої" педагогіки, а активна, самостійна, дослідницька, науково-пошукова діяльність

По-друге, індивідуальність освітнього закладу потребує й професійно-особистісні індивідуальності вчителя, необхідність у координації діяльності педагогів, які працюють у класах однієї паралелі, але викладають різні предмети.

Соціально-психологічний клімат в педагогічному колективі сприяє продуктивній праці кожного вчителя.

Методичне обґрунтування дозволяє працювати на рівні сучасних педагогічних технологій, ефективних методів викладання.

Гімназія, як соціально-педагогічна система, складається з багатьох підсистем, та центральну з них становить учнівський колектив, на який працюють адміністрація, педагоги, батьки. Так, в освітній процес міцно увійшла теорія, згідно з якою учень самостійно, під керівництвом викладача, займається конструюванням знань. Навчання шляхом діяльності в багато разів продуктивніші, ніж шляхом „слухання", тому вся система роботи вчителів спрямована на організацію творчої діяльності кожної особистості.

Зміна пріоритетів в освіті викликала необхідність підвищення фахової майстерності педагогів. Методична робота в гімназії у 2012-2013н.р. здійснювалася відповідно до:
· Конституції України;
· законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про інноваційну діяльність», «Про місцеве самоврядування»;
· указів і розпоряджень Президента України;
· постанов кабінету Міністрів України;
· інших актів законодавства в галузі освіти, в тому числі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, місцевих органів виконавчої влади;
· Положення про організацію методичної роботи ГНТН;
· рекомендацій ЦМСПС;
· інших нормативних документів,

та була спрямована на розвиток педагогічної творчості вчителя, підвищення фахової майстерності відповідно від рівня дидактичних умінь шляхом участі в міських та шкільних методичних заходах та самоосвітою, що сприяло приведення знань, умінь і навичок педагогів до сучасних вимог.

Методичне обґрунтування дозволяє працювати на рівні сучасних педагогічних технологій, ефективних методів викладання.

Гімназія, як соціально-педагогічна система, складається з багатьох підсистем, та центральну з них становить учнівський колектив, на який працюють адміністрація, педагоги, батьки. Так, в освітній процес міцно увійшла теорія, згідно з якою учень самостійно, під керівництвом викладача, займається конструюванням знань. Навчання шляхом діяльності в багато разів продуктивніші, ніж шляхом „слухання", тому вся система роботи вчителів спрямована на організацію творчої діяльності кожної особистості.

У 2012/2013 навчальному році значного поширення набули в закладі нетрадиційні форми методичної роботи: само-презентації, аукціон педагогічних ідей, майстер-клас, захист моделей конспектів авторського уроку, педагогічні консультації та тренінги.

Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів, яка проводиться відповідно до законів України «Про загальну середню освіту» (ст.27), «Про освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН з метою активізації творчої професійної діяльності вчителів, стимулювання безперервної фахової й загальної освіти, якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання й виховання, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці.

Встановлена та підтверджена кваліфікаційна категорія та педагогічне звання:

· «спеціаліст вищої категорії» – 3 учителя;

· «спеціаліст першої категорії» – 1 учитель;

· «спеціаліст ІІ категорії» – 1 учитель; +7 вихователів;

· «старший учитель» – 1 учитель;

· «учитель-методист» – 1 учитель.

Цілеспрямоване професійне самовдосконалення педагогічних кадрів – одне з головних завдань розвитку освітньої системи гімназії.

Однією з форм підвищення кваліфікації вчителя є курсова перепідготовка, яка відбувається планово з урахуванням побажань педагогічних працівників щодо змісту, методів і форм проходження курсів. При цьому обов’язковим є ознайомлення педагогів із можливостями, які надають підвищення кваліфікації. У 2012 – 2013 навчальному році підвищили кваліфікаційну категорію 11 педагогічних працівників на курсах в КОІППО ім. В. Сухомлинського.

Паралельно з курсовою перепідготовкою широко застосовуються можливості самоосвітньої діяльності: кожен педагог займається самоосвітою згідно з індивідуальним планом підвищення кваліфікації, який містить вимоги щодо опрацювання після курсового завдання.

У 2012-2013 навчальному році адміністрація гімназії започаткувала проведення відеоуроків вчителями, які атестуються, що дало можливість працівникам ЦСМПС, управління освіти віртуально побувати на уроці у вчителя, проаналізувати його, поспілкуватися з педагогом, знаходячись на робочому місці. Зокрема, це урок світової літератури вчителя вищої категорії Томак Ірини Іванівни. Тема уроку: «Захист - презентація творчого проекту «Козацтво». Та урок української мови вчителя вищої категорії - вчителя-методиста Висоцької Валентини Михайлівни на тему: «Не - з дієприслівниками».

Відповідно До Указу Президента України від 30.09.2010 року № 926/210 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти України» та на виконання Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно - комунікаційних технологій «Сто відсотків» до 2015 року в гімназії продовжується навчання педагогічних працівників основам інформаційно-комунікаційних технологій для подальшого інноваційного підходу до ефективного використання комп’ютерної техніки, електронних підручників, мультимедійних засобів навчання, освітніх ресурсів Інтернет в навчально-виховній та управлінській діяльності

Використання ІКТ вносить істотні зміни в діяльність педагога, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання предмета, саме тому педагогічні працівники беруть участь в різноманітних обласних та міських заходах.

Зокрема, 5 лютого 2013 року в День безпечного Інтернету в гімназії були проведені інформаційні заходи, покликані привернути увагу суспільства до загроз, що несе невміння правильно користуватися мережею Інтернет за ініціативи Європейської комісії, організаторами якого є Коаліція за безпеку дітей в Інтернеті, яка створена компанією «Майкрософт Україна».

5 лютого 2013 року 3 вчителя гімназії (Краснова Л.С., Буров О.М., Єрмаков Д.О.) взяли участь в обласній науково-практичній конференції з проблеми: «Безпека дітей та молоді в Інтернеті: попередження, освіта, взаємодія». В рамках проведення конференції відбувся захист програм інформатизації адміністраціями навчальних закладів міста, що стали переможцями та лауреатами обласного етапу конкурсу програм інформатизації навчальних закладів «Школа інформаційного суспільства» у форматі Печа-куча. В цьому конкурсі ГНТН посіла ІІІ місце.

Протягом 2012 року педагоги ГНТН брали участь у Загальнонаціональному конкурсі мультимедійних уроків, які відповідають навчальній програмі 7 класу, затвердженій Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

Педагоги та учні ГНТН беруть участь в реалізації програми «Школи – новатори» після успішного проходження навчальних модулів, запровадження обраних колективом інноваційних підходів у навчанні, їх апробації та адаптації, школи – учасниці програми отримають статус «Інноваційна школа Макрософт» і стануть опорними для поширення досвіду серед інших шкіл міста, області для подальшої реалізації програми до 2015 року.

Всього педагогами гімназії в 2012-2013н.р. було проведено 386 методичних та навчально-виховних заходів. З них:
§ засідань методичних об'єднань - 16;
§ засідань семінарів-практикумів - 3;
§ занять Школи молодого вчителя - 3;
§ занять Школи молодого вихователя - 3;
§ засідань творчих груп - 32 (разом з роботою між засіданнями);
§ індивідуальних та групових консультацій - 186;
§ нарад при заступнику директора гімназії - 16;
§ засідань ЦМО з вчителями-методистами - 3;
§ семінарів-практикумів для керівників шкільних ЦМО - 2;
§ наради при директорові - 13;
§ проведено семінарів для педагогів міста та області - 6;
§ взяли участь у виїзних семінарах - 8;
§ проведено семінарів - практикумів для педагогів, що проводять фахову перепідготовку в КОІППО – 4;
§ проведено виховних заходів (бесід, круглих столів, інтелектуальних ігор «Правове казино» брейн-рингів, диспутів, дискусій, вечорів відпочинку) - 37;
§ відкритих уроків - 18;
§ батьківських зборів – 32.
Рівень навчальних досягнень учнів по класах у 2010-2011 н.р.:
Класи % якості знань Рейтинг
5-І 97 1
5-ІІ 87 5
6 90 4
7 96 2
8 85 6
9 70 8
10 75 7
11 95 3

* % якості знань включає в себе бали високого та достатнього рівнів знань

Відповідно до узагальнених даних таблиці, найкращий середній результат мають учні 5-І-го класу (вихователь Шльонська Т.А.). Слідом за ним йдуть результати учнів 7 та 11 класів (вихователі Козка В.В. та Боса О.В.). Найнижчий рівень навчальних досягнень мають учні 9 класу (вихователь Туз Т.А.). Учнів, що мають початковий рівень навчальних досягнень – немає.

Результати проведення ДПА в 9-х класах
Рівні Бали, % Укр. мова Математика Географія Біологія Англ. мова
Кіл-сть учнів 30 30 30 30 30
Кіл-сть учнів звільнених від ДПА 1 1 1 1 1
Високий рівень 12 11 10 17 18 14 12 13
% 58 62 48 41 45
Достатній рівень 9 8 7 10 11 15 17 9
% 34 38 52 59 31
Середній рівень 6 5 4 2 - - - 7
% 8 - - - 24

Як видно з даних, наведених у таблиці, в середньому 50% учнів 9-х класів виконали завдання ДПА та отримали бали на високого рівня. Третина учнів отримала бали достатнього рівня, решта балів – середнього рівня, що складають в середньому 9%. Жоден з учнів не отримав бал початкового рівня знань. В цілому результати ДПА в 9-х класах співпадають з річним оцінюванням з відповідних предметів.

Головна увага педагогічного колективу була зосереджена на створенні умов для здійснення диференціації навчання, розвитку розумових здібностей учнів, їх творчого мислення, потреб і навиків самоосвіти і самовдосконалення.

Високому рівню знань, зацікавленості до навчання учнів сприяла цілеспрямована робота в даному напрямі вчителів гімназії:

§ робота з обдарованими і здібними учнями,
§ залучення школярів до участі в конкурсах різних напрямів і рівнів,
§ проведення предметних тижнів, інтелектуальних ігор,
§ робота предметних гуртків,
§ участь школярів у предметних олімпіадах.
Участь учнів гімназії у міських предметних олімпіадах:
Предмет Зайняте місце Прізвище учня клас Прізвище педагога
Історія І Нічишина Н. 8 Краснова Л.С.
ІІ Туз П. 10 Краснова Л.С.
Географія І Миколенко Д. 8 Козка В.В.
Хімія ІІ Більченко О. 9 Діденко В.А.
ІІІ Третяк О. 8 Діденко В.А.
Інформаційні технології ІІІ Миколенко Д. 9 Яковенко Д.В.
Математика ІІ Бойко А 10 Сімейко А І.
ІІІ Скібінський Я. 9 Соломка В.М.
Інформатика ІІ Василенко А. 9 Яковенко Д.В.
ІІІ Сорока М. 9 Яковенко Д.В.
ІІІ Штутман О. 9 Яковенко Д.В.
ІІІ Туз П. 10 Яковенко Д.В.
ІІІ Бойко А. 10 Яковенко Д.В.
ІІІ Ткаченко Б. 10 Яковенко Д.В.
Російська мова ІІ Туз П. 10 Туз Т.А.
ІІІ Миколенко Д. 9 Туз Т.А.
Українська мова ІІІ Нічишина Н. 8 Висоцька В.М.
ІІІ Скібінський Я. 9 Висоцька В.М.
ІІІ Стьожка А. 10 Висоцька В.М.
Англійська мова ІІ Нічишина Н. 8 Косенко Н.І.
Правознавство ІІІ Скібінський Я. 9 Ліфер О.А.

Як видно з таблиці учні гімназії здобули 21 призове місце у міському етапі предметних олімпіад. Вчитель української мови та літератури, Висоцька В.М. підготувала 3 переможця олімпіад з української мови, вчитель інформатики та інформаційних технологій Яковенко Д.В. – 7 переможців, вчитель історії, Краснова Л.С. та вчитель хімії, Діденко В.А. – 3 учня-переможця.

Дані про обласні олімпіади:

Предмет Зайняте місце Прізвище учня Клас Прізвище педагога
Історія ІІ Туз 10 Краснова Л.С.
Географія ІІ Миколенко Д. 9 Козка В.В.
Інформатика ІІ Василенко А. 9 Яковенко Д.В.
Математика ІІ Бойко А. 10 Сімейко А.І.

У 2012-2013 н.р. учням вдалось посісти призові місця з історії, географії та інформаційних технологій.

Таким чином, загальна кількість переможців предметних олімпіад у навчальному році – 25 місць:

· у конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика – 2 місця;

· у мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім.Т.Шевченка – 5.

Такий результат є найвищім за всю історію навчального закладу та свідчить про високий рівень викладання шкільних дисциплін, високу фахову підготовку педагогів та бажання учнів досягати успіхів у навчанні.

Результати вступу випускників гімназії до ВНЗ ІІ-ІІІ рівнів акредитації:

У 2013 році всі учні-випускники ГНТН вступили до ВНЗ, здебільшого на бюджетну основу. Це свідчать про високий рівень знань, умінь і навичок, здобутих за роки навчання у гімназії.

Виховна робота гімназії НТН відповідала нормативно-правовій базі, яка включає в себе:

§ Закон України «Про освіту»;

§ Закон України « Про загальну середню освіту»;

§ Національну доктрину розвитку освіти України в XXI столітті;

§ Постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»;

§ Закон України «Про мови»;

§ Постанова Кабінету Міністрів України «Положення про загальноосвітній навчальний заклад»;

§ Постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами»;

§ Постанову Головного державного санітарного лікаря України «Державні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально - виховного процесу»;

§ Національну програму патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства;

§ Державну національну програму "Освіта" ("Україна XXI століття")

Категорія: Мої файли | Додав: Володимир
Переглядів: 489 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2
2  
Приємно читати тут, що мої друзі зайняли призові місця у міських олімпіадах. І ДПА ми здаємо загалом краще, ніж інші школи, бо вчителі у нас справді висококваліфіковані.

1  
Бути вчителем важка робота, наші вчителі дуже розумні.

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2018